Legitymacje studenckie

Od 1.10.2025 r. zmieniają się przepisy dotyczące legitymacji studenckich

 

Podstawowym rodzajem legitymacji studenckiej dla obywateli polskich oraz obcokrajowców posiadających numer PESEL stanie się mobilna wersja legitymacji studenckiej w aplikacji mObywatel.

W związku z tym od 1.10.2025 r. studentom posiadającym nr PESEL zaczną być automatycznie generowane wnioski o mobilną wersję legitymacji studenckiej.

Informacje o złożonym wniosku oraz o otrzymanych kodach QR i hasłach do aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel, studenci będą otrzymywać na uczelniane adresy e-mail w domenie akademiata.edu.pl oraz wseiz.edu.pl.

Kod QR służący do aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel jest ważny jedynie przez 30 dni od chwili jego wygenerowania. Dlatego szczególnie w okresie zmiany semestru (październik, marzec) studenci powinni regularnie sprawdzać uczelniane skrzynki mailowe i niezwłocznie aktywować mLegitymację.

Legitymacja „plastikowa” staje się od 1.10.2025 r. legitymacją opcjonalną, wydawaną wyłącznie na wniosek studenta. Stosowny wniosek będzie można złożyć po 1.10.2025 r. za pomocą serwisu Wirtualna Uczelnia. Koszt wydania legitymacji „plastikowej” wynosi 22 zł, a opłatę należy uiścić na swoje uczelniane subkonto.

 Studenci już posiadający legitymację „plastikową” mogą nadal z niej korzystać i przedłużać jej ważność na dotychczasowych zasadach w Dziekanacie.