Projekt pn. „Mosty międzykulturowe - profesjonalny program obsługi zagranicznych studentów”

 

 

Projekt pn. „Mosty międzykulturowe – profesjonalny program obsługi zagranicznych studentów” nr BNP/WTP/2023/1/00125.

Projekt jest realizowany w ramach programu Welcome to Poland NAWA (nabór 2023).

 

Okres realizacji projektu: od 01.09.2024 roku do 31.08.2026

 

Wartość projektu: 499 974,00 zł.

 

Cel projektu:

Celem projektu jest wzmocnienie potencjału Akademii Techniczno-Artystycznej Nauk Stosowanych w Warszawie w zakresie przyjmowania i obsługi kandydatów na studia i studentów cudzoziemców. W wyniku realizacji projektu promowane będą postawy otwartości i tolerancji. Realizacja celu będzie możliwa m.in. dzięki utworzeniu Welcome Center – miejsca dedykowanego kompleksowej obsłudze zagranicznych studentów (oraz kandydatów na studia).

Cel projektu wpisuje się w Strategię Rozwoju ATA na lata 2023 – 2030, która zakłada m.in. doskonalenie kompleksowego systemu obsługi cudzoziemców w zakresie rozpowszechniania informacji, rekrutacji oraz opieki mentorskiej, a także promowanie komunikacji międzykulturowej oraz pogłębianie wiedzy i zrozumienia wartości europejskich i kulturowych.

 

Działania:

 

1

Działania związane z internacjonalizacją „w domu” oraz rozwojem potencjału Wnioskodawcy w przyjmowaniu i obsłudze studentów, naukowców i kadry z zagranicy:

  • Organizacja kursów doskonalących z języka angielskiego.
  • Warsztaty dla studentów cudzoziemców – wprowadzenie do kultury, tradycji – polskie ABC.
  • Wyjazdy integracyjne dla studentów cudzoziemców do Gdańska i Krakowa.
  • Warsztaty psychologiczne dla studentów cudzoziemców.
  • Indywidualne konsultacje psychologiczne dla studentów cudzoziemców.
  • Kursy języka angielskiego dla kadry ATA.
  • Eventy integracyjne dla studentów cudzoziemców.
2

Organizacja i rozwijanie miejsca do obsługi studentów, naukowców i kadry zagranicznej, tzw. Welcome Centre oraz przygotowanie materiałów niezbędnych do jego funkcjonowania:

  • Wyposażenie Welcome Center.
  • Stworzenie pakietu powitalnego dla studentów cudzoziemców I semestru.
  • Zakup bluz Buddy (dla studentów opiekunów).
  • Materiały informacyjne – opracowanie i wydruk poradnika po przyjeździe.
3

Kształtowanie postaw otwartości i akceptacji w środowisku akademickim i naukowym oraz wymiana dobrych praktyk w zakresie umiędzynarodowienia:

  • Organizacja Dnia Różnorodności Kulturowej.
  • Warsztaty rozwijające kompetencje międzykulturowe dla studentów.
  • Warsztaty rozwijające kompetencje międzykulturowe dla pracowników.
4

Tworzenie filmów, treści multimedialnych oraz tradycyjnych materiałów informacyjno-promocyjnych, w atrakcyjnej formie prezentujących Polskę, uprawnioną jednostkę, sylwetki studentów, doktorantów i absolwentów itd. ze szczególnym uwzględnieniem unikatowości, oryginalności i jakości oferty jednostki wnioskującej:

  • Film informacyjny dla zagranicznych kandydatów w języku angielskim.
  • Film informacyjny dotyczący warunków i procesu rekrutacji na studia.
  • Materiały informacyjne o Uczelni i jej ofercie.
5

Szkolenia, spotkania, kontakty i działania informacyjno-promocyjne realizowane w kraju i za granicą (w tym udział w targach, organizowanie spotkań dla grupy docelowej itp.):

  • Spotkania online dla zagranicznych studentów – webinary wyjaśniające zasady rekrutacji.
6

Rozwijanie lub zakup aplikacji, stron www, baz danych lub systemów informatycznych przeznaczonych do realizacji celów Projektu, w tym współpracy z absolwentami:

  • Dostosowanie strony internetowej Uczelni.