Projekt pn. „Mosty międzykulturowe - profesjonalny program obsługi zagranicznych studentów”
Projekt pn. „Mosty międzykulturowe – profesjonalny program obsługi zagranicznych studentów” nr BNP/WTP/2023/1/00125.
Projekt jest realizowany w ramach programu Welcome to Poland NAWA (nabór 2023).
Okres realizacji projektu: od 01.09.2024 roku do 31.08.2026
Wartość projektu: 499 974,00 zł.
Cel projektu:
Celem projektu jest wzmocnienie potencjału Akademii Techniczno-Artystycznej Nauk Stosowanych w Warszawie w zakresie przyjmowania i obsługi kandydatów na studia i studentów cudzoziemców. W wyniku realizacji projektu promowane będą postawy otwartości i tolerancji. Realizacja celu będzie możliwa m.in. dzięki utworzeniu Welcome Center – miejsca dedykowanego kompleksowej obsłudze zagranicznych studentów (oraz kandydatów na studia).
Cel projektu wpisuje się w Strategię Rozwoju ATA na lata 2023 – 2030, która zakłada m.in. doskonalenie kompleksowego systemu obsługi cudzoziemców w zakresie rozpowszechniania informacji, rekrutacji oraz opieki mentorskiej, a także promowanie komunikacji międzykulturowej oraz pogłębianie wiedzy i zrozumienia wartości europejskich i kulturowych.
Działania:
1
Działania związane z internacjonalizacją „w domu” oraz rozwojem potencjału Wnioskodawcy w przyjmowaniu i obsłudze studentów, naukowców i kadry z zagranicy:
Organizacja kursów doskonalących z języka angielskiego.
Warsztaty dla studentów cudzoziemców – wprowadzenie do kultury, tradycji – polskie ABC.
Wyjazdy integracyjne dla studentów cudzoziemców do Gdańska i Krakowa.
Warsztaty psychologiczne dla studentów cudzoziemców.
Indywidualne konsultacje psychologiczne dla studentów cudzoziemców.
Kursy języka angielskiego dla kadry ATA.
Eventy integracyjne dla studentów cudzoziemców.
2
Organizacja i rozwijanie miejsca do obsługi studentów, naukowców i kadry zagranicznej, tzw. Welcome Centre oraz przygotowanie materiałów niezbędnych do jego funkcjonowania:
Wyposażenie Welcome Center.
Stworzenie pakietu powitalnego dla studentów cudzoziemców I semestru.
Zakup bluz Buddy (dla studentów opiekunów).
Materiały informacyjne – opracowanie i wydruk poradnika po przyjeździe.
3
Kształtowanie postaw otwartości i akceptacji w środowisku akademickim i naukowym oraz wymiana dobrych praktyk w zakresie umiędzynarodowienia:
Organizacja Dnia Różnorodności Kulturowej.
Warsztaty rozwijające kompetencje międzykulturowe dla studentów.
Warsztaty rozwijające kompetencje międzykulturowe dla pracowników.
4
Tworzenie filmów, treści multimedialnych oraz tradycyjnych materiałów informacyjno-promocyjnych, w atrakcyjnej formie prezentujących Polskę, uprawnioną jednostkę, sylwetki studentów, doktorantów i absolwentów itd. ze szczególnym uwzględnieniem unikatowości, oryginalności i jakości oferty jednostki wnioskującej:
Film informacyjny dla zagranicznych kandydatów w języku angielskim.
Film informacyjny dotyczący warunków i procesu rekrutacji na studia.
Materiały informacyjne o Uczelni i jej ofercie.
5
Szkolenia, spotkania, kontakty i działania informacyjno-promocyjne realizowane w kraju i za granicą (w tym udział w targach, organizowanie spotkań dla grupy docelowej itp.):
Spotkania online dla zagranicznych studentów – webinary wyjaśniające zasady rekrutacji.
6
Rozwijanie lub zakup aplikacji, stron www, baz danych lub systemów informatycznych przeznaczonych do realizacji celów Projektu, w tym współpracy z absolwentami:
Dostosowanie strony internetowej Uczelni.
Zarządzaj zgodą
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.