W imieniu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz stowarzyszenia COST serdecznie zapraszam do udziału w Online COST Info Day 2025, które odbędzie się już 18 lutego br. w godzinach 10:00-11:45 CET. Podczas tego wydarzenia organizowanego w formule online będzie można dowiedzieć się, czym jest i jakie możliwości daje program COST. COST jest organizacją finansującą tworzenie sieci badawczych, zwanych Akcjami COST. Sieci te oferują otwartą przestrzeń do współpracy między uczestnikami (naukowcami, przedstawicielami sektora prywatnego, NGO, etc.) w całej Europie (i poza nią), a tym samym dają impuls do rozwoju badań i innowacji.
COST ma charakter oddolny, co oznacza, że wnioskodawcy mogą tworzyć sieci – w oparciu o własne zainteresowania badawcze i pomysły – poprzez złożenie wniosku w otwartym konkursie COST. Propozycja może dotyczyć dowolnej dziedziny nauki. Akcje COST są wysoce interdyscyplinarne i otwarte. Możliwe jest dołączenie do trwających działań, co oznacza, że Akcje COST rozwijają się i rozszerzają w ciągu całego czteroletniego okresu finansowania. Są one wielostronne, często angażują sektor prywatny, decydentów politycznych, a także społeczeństwo obywatelskie.
Spotkanie online, które odbędzie się już 18 lutego 2025 roku w godzinach 10:00-11:45 CET, jest otwarte dla wszystkich naukowców i innowatorów na każdym etapie kariery i z każdej dziedziny badań, zwłaszcza młodych naukowców. Celem wydarzenia jest poinformowanie społeczności badawczej o tym, jak złożyć wniosek inicjujący Akcję COST lub dołączyć do istniejącej Akcji, o roli i wpływie programu COST oraz o korzyściach płynących z oferty programu.
Formularz rejestracyjny oraz program spotkania są dostępne na stronie https://www.cost.eu/cost-events/online-cost-info-day-2025/
Serdecznie zapraszamy do udziału i prosimy o rozpowszechnienie zaproszenia wśród naukowców, badaczy, przedsiębiorców oraz innych osób, które mogą być zainteresowane udziałem w programie COST.
Serdecznie zapraszamy Państwa do korzystania z portalu e-learningowego Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pod nazwą ,,Akademia PARP”.
Portal jest udostępniony na stronie internetowej Agencji w zakładce „Strefa wiedzy”, „Kursy online”, pod adresem: https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online. Obecnie oferta Akademii obejmuje 70 kursów, dzięki którym zainteresowani mogą poszerzyć wiedzę i umiejętności z takich obszarów jak finanse, prawo, zarządzanie, marketing i kompetencje osobiste. Kursy zostały przygotowane i są adresowane do osób prowadzących lub zamierzających prowadzić działalność gospodarczą. Korzystać z nich mogą bezpłatnie wszyscy zainteresowani, w tym także studenci i pracownicy naukowi.
Warszawski Fundusz Książki Historycznej został ustanowiony przez Dom Spotkań Z Historia z inicjatywy Miasta st. Warszawy. Jest to program, który wspiera wydawców książek o tematyce varsavianistycznej i historycznej. Zgłosić można streszczenie książki, do wydania której wydawca potrzebuje wsparcia finansowego. Dofinansowanie w wysokości 20% kosztów wydawniczych zostanie przyznane projektom wybranym przez komisję.
Przy ocenie ofert konkursowych brane są pod uwagę walory poznawcze, popularyzatorskie oraz edukacyjne książki. Celem programu jest upowszechnianie wiedzy o historii najnowszej Warszawy, wsparcie jakościowych, dobrych książek oraz popularyzacja czytelnictwa w Polsce, także wśród młodego pokolenia oraz promocja autorek i autorów książek o tematyce historycznej.
O dofinansowanie mogą ubiegać się podmioty prowadzące działalność wydawniczą, które dysponują prawami autorskimi w zakresie umożliwiającym wydanie książki. Zgłosić się do konkursu można poprzez stronę internetową DSH (dsh.waw.pl). Należy przesłać streszczenie książki, rekomendacje oraz kosztorys. Nabór został otwarty 18 marca 2024 roku i potrwa do 15 czerwca br. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż do 15 lipca 2024 br.
Szanowni Państwo,
uprzejmie przypominam, że nauczyciele akademiccy zatrudnieni w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie mogą uzyskać legitymację służbową nauczyciela akademickiego.
W celu uzyskania legitymacji nauczyciel przekazuje do Działu Kadr:
1. wniosek o wystawienie legitymacji (wzór w załączeniu);
2. aktualną kolorową fotografię o wymiarach co najmniej 20 mm x 25 mm, przedstawiającą wizerunek twarzy osoby w sposób określony w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2020 r. poz. 332). Fotografia w wersji elektronicznej powinna być w formacie JPG i o rozdzielczości co najmniej 300 dpi.
Za każdorazowe wydanie nauczycielowi akademickiemu legitymacji lub duplikatu Uczelnia pobiera opłatę w wysokości 25 zł.
Opłata wnoszona jest na rachunek bankowy wskazany przez Wyższą Szkołę Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Na wniosek nauczyciela, opłata może być potrącona z wynagrodzenia za pracę.
W przypadku wnoszenia opłaty za wydanie legitymacji na rachunek bankowy, nauczyciel akademicki do wniosku dołącza dowód wpłaty.