Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych
Dlaczego warto studiować
Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych – dlaczego warto podjąć studia podyplomowe w Akademii Techniczno-Artystycznej?
Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych to studia podyplomowe skierowane do wszystkich osób posiadających dyplom ukończenia dowolnych studiów wyższych.
Z wyników przeprowadzonej w 2022 roku, przez Urząd Zamówień Publicznych, ankiety dotyczącej profesjonalizacji kadr w zamówieniach publicznych wynika, jak ważne jest podniesienie jakości i efektywności procesu udzielania zamówień publicznych poprzez profesjonalizację kadr w zamówieniach publicznych.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczestników rynku zamówień publicznych – zarówno zamawiających i wykonawców – Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych to jeden z pierwszych takich kierunków, który kompleksowo podchodzi do procesu zakupowego i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, pozwalając tym samym osobom zaangażowanym w udzielanie zamówień, jak i ubiegającym się o zamówienie publiczne, podnosić swoje kwalifikacje.
Program studiów jest dostosowany do tych, którzy nie znają rynku zamówień publicznych w Polsce i którzy stawiają pierwsze kroki w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych. Kierunek skierowany jest także do osób, które mają doświadczenie w pracy z udzielaniem zamówień publicznych lub z ofertowaniem w zamówieniach publicznych. Dla nich to możliwość weryfikacji dotychczas podejmowanych na tym polu działań. Studia stanowią niepowtarzalną okazję do zdobycia wiedzy na temat tego, jakie czynności musi podjąć uczestnik rynku zamówień publicznych, aby móc skutecznie udzielać zamówień publicznych lub ubiegać się o ich udzielenie.
To także okazja do zdobycia umiejętności w zakresie bycia świadomym klientem na rynku zamówień publicznych, korzystającym z narzędzi, jakie daje ustawa Prawo zamówień publicznych, dochodzącym swoich praw w trakcie postępowania i podczas realizacji umowy w sprawie zamówienia.
Zajęcia realizowane są w formule wykładów, warsztatów (case study oraz analiza aktualnego orzecznictwa).
Atutem studiów jest kompleksowy – pod kątem procesów zakupu, ofertowania, zarządzania, realizacji projektu, wykorzystania elementów prospołecznych, ekologicznych, innowacyjnych oraz narzędzi elektronicznych – zakres tematyczny oraz uwzględnienie aktualnej praktyki w wybranych obszarach. Atutem jest również dobór wykładowców będących ekspertami w tej dziedzinie i posiadających wieloletnie doświadczenie z zakresu zamówień publicznych, co pozwoli na zaprezentowanie poszczególnych zagadnień w sposób jak najbardziej praktyczny. Studia to także platforma wymiany doświadczeń, co z pewnością ułatwi Uczestnikom studiów uzyskanie odpowiedzi na nurtujące ich pytania w codziennej pracy.
Grupa docelowa dla kierunku Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych to absolwenci studiów wyższych, którzy:
planują podnieść swoje kwalifikacje,
starają się o zatrudnienie w administracji, jednostkach samorządu terytorialnego, instytucjach zobowiązanych przy zakupach stosować ustawę Prawo zamówień publicznych,
starają się o zatrudnienie w przedsiębiorstwach, które ofertują na rynku zamówień publicznych,
chcą się przebranżowić.
Studia podyplomowe Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych we Wrocławskiej Akademii Biznesu mają na celu nabycie przez Uczestników studiów wiedzy oraz kompetencji w zakresie:
- znajomości aktualnie obowiązujących w zakresie zamówień publicznych regulacji prawnych i praktyki podyktowanej orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej, sądów okręgowych, TSUE
- zarządzania zakupami.
- efektywnego udzielania zamówień publicznych,
- zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego i jej realizacji,
- zarządzania projektem.
- skutecznego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego,
- wykonywania czynności związanych z organizacją procesu zakupowego,
- wykonywania czynności związanych z udzielaniem zamówienia publicznego, zawarcia umowy i jej realizacji,
- udziału wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
- realizacji przez wykonawcę umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Iwona Ziarniak
Opiekun merytoryczny kierunku
Ekspertka ds. zamówień publicznych z ponad 25-letnim doświadczeniem. Członkini Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Autorka licznych publikacji i książek, w tym komentarza do ustawy PZP. Wykładowczyni akademicka i szkoleniowiec z zakresu zamówień IT.
- Piotr Pieprzyca
Ekspert i praktyk zamówień publicznych z ponad 20-letnim doświadczeniem. Były arbiter, prezes OSKZP, autor licznych artykułów i szkoleniowiec.
- Agnieszka Szulakowska
Prawniczka, kierownik działu zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych. Praktyk z ponad 10-letnim doświadczeniem w projektach finansowanych z UE. Autorka publikacji, członkini OSKZP.
- Elżbieta Popielska
Project manager z bogatym doświadczeniem w realizacji projektów IT i B+R. Absolwentka MBA i studiów doktoranckich, ekspertka w zarządzaniu projektami, Lean Management i coachingu.
- Rafał Guzowski
Trener i ekspert komunikacji medialnej. Autor książek o wizerunku instytucji publicznych i mediach społecznościowych. Wieloletni dziennikarz, rzecznik prasowy i wykładowca.
- mec. Katarzyna Skiba-Kuraszkiewicz
Radca prawny, partner w Square Kancelaria Prawna. Specjalistka w zakresie prawa zamówień publicznych i gospodarki odpadami. Członkini OSKZP i SPZP, autorka licznych publikacji branżowych.
- mec. Małgorzata Gołyńska-Minkiewicz
Radca prawny, ekspertka ds. zamówień publicznych i PPP. Była ekspertka Departamentu PPP w MFiPR. Wspiera zamawiających i wykonawców w projektach infrastrukturalnych, autorka publikacji i szkoleniowiec.
- mec. Martyna Lubieniecka
Radca prawny z wieloletnią praktyką w zamówieniach publicznych, była pracowniczka UZP. Reprezentuje wykonawców przed KIO i sądami. Autorka publikacji, trenerka i członkini OSKZP.
Program i struktura studiów
- Wprowadzenie do zamówień publicznych
- Strategiczne zarządzanie zakupami
- Tryby udzielania zamówień publicznych
- Partnerstwo publiczno-prywatne
- Negocjacje w postępowaniu
- Ogłoszenia w tym ogłoszenie o zamówieniu i dokumenty zamówienia
- Opis przedmiotu zamówienia oraz ustalenie niektórych warunków zamówienia
- Rozeznanie rynku
- Wykorzystanie elementów ekologicznych i innowacyjnych w zamówieniach publicznych
- Planowanie w zamówieniach publicznych oraz pozyskiwanie środków na sfinansowanie zadań publicznych
- Roczne sprawozdanie o zamówieniach publicznych
- Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia oraz podstawy i metody ustalenia wartości zamówienia
- Komunikacja przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
- Umowy zawierane w reżimie PZP
- Umowa o roboty budowlane
- Treść oferty, podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe
- Ocena ofert
- Projekt w organizacji i zarządzanie projektem
- Zespół projektowy
- Odpowiedzialność z tytułu dyscypliny finansów publicznych oraz taryfikator korekt
- Roszczenia i spory
- Środki ochrony prawnej
- Zamówienia publiczne w mediach – zasady udzielania informacji mediom oraz obecność w mediach społecznościowych
Łączna ilość godzin 160
Opłaty za studia
W ATA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia!
Elastyczne płatności dla Twojej wygody
1 RATA | 2 RATY | 4 RATY | 8 RAT |
---|---|---|---|
5500 ZŁ
|
2890 ZŁ
|
1515 ZŁ
|
790 ZŁ
|
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto.
W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
Nr rachunku PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001Zniżki
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto. W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001
500 zł do 30.06.2025 r.
400 zł w okresie 01.07 – 15.09.2025 r.
300 zł w okresie 16.09 – 01.10.2025 r.
*zniżki są jednorazowe i obowiązują kandydatów na studia rekrutujących się w semestrze zimowym
500 zł do 31.01.2026 r.
400 zł w okresie 01.02 – 15.02.2026 r.
300 zł w okresie 16.02 – 04.03.2026 r.
*zniżki są jednorazowe i obowiązują kandydatów na studia rekrutujących się w semestrze letnim
Możesz zyskać nawet 550 zł dodatkowej zniżki! Program skierowany jest do kandydatów i uczestników studiów podyplomowych, którzy będą promowali Wrocławską Akademię Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na studia podyplomowe lub MBA.
Szczegóły programu „Poleceni” – rok akademicki 2024/2025Pobierz
Szczegóły programu „Poleceni” – rok akademicki 2025/2026Pobierz
W ramach nowej perspektywy finansowej 2021-2027 na rozwój kompetencji i kwalifikacji za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, przeznaczonych zostanie prawie 7 mld zł. Składają się na to środki z szesnastu programów regionalnych i krajowego programu Fundusze Europejskie na rzecz Rozwoju Społecznego.
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych jest w Bazie Usług Rozwojowych dzięki czemu możesz dofinansować swoje studia podyplomowe!
Aby uzyskać szczegóły dofinansowania skontaktuj się z odpowiednim URZĘDEM PRACY podlegającym pod Twój adres zameldowania lub skorzystaj z pomocy ZIELONEJ LINII.
Wszyscy Absolwenci oraz obecni Studenci WAB, podejmujących naukę na studiach podyplomowych otrzymują:
rabat w wysokości 5% wartości opłaty rocznej
brak wpisowego (opłata poza zniżką – 250 zł)
Jeżeli na Uczelni studiują w tym samym czasie osoby spokrewnione: rodzeństwo, małżeństwo, rodzice, dzieci, to każda z tych osób na czas równoległych studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
Jeżeli na Uczelni studiują osoby z tej samej firmy, to każda z tych osób na czas równoległych studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
Jeżeli na Uczelni studiują pracownicy firmy współtworzącej programy studiów podyplomowych oraz ich stali klienci, to każda z tych osób na czas studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
* Powyższe zniżki się nie łączą.
Szczegółowe informacje odnośnie opłat, zniżek oraz harmonogramu płatności znajdują się w poniższym Zarządzeniu:
Zarządzenie nr 47 – opłaty za studia podyplomowe 2025-2026Pobierz
Zasady rekrutacji
Jak zapisać się na studia podyplomowe w ATA?
- Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem (I – go stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich)
- Kopia dowodu wniesienia opłaty administracyjnej
- Dowód osobisty należy przedłożyć do wglądu
- Podanie o przyjęcie na studia (do wydruku w systemie IRK)
- Dwie podpisane przez Kandydata umowy o naukę (do wydruku w systemie IRK)
- Informacja do wystawieniu faktury (do wydruku w systemie IRK)
pokój 3/14
tel. +48 71 333 11 33
kom. +48 535 164 459
e-mail podyplomowe@wab.edu.pl
Poniedziałek – Piątek 7:00 – 15:00
KONTAKT
Centrum Studiów Podyplomowych
ul. Ostrowskiego 22, 53-238 Wrocław
pokój 3/14
godziny pracy:
- Poniedziałek: 07:00 - 15:00
- Wtorek: 07:00 - 15:00
- Środa: 07:00 - 15:00
- Czwartek: 07:00 - 15:00
- Piątek: 07:00 - 15:00
- Sobota: nieczynne
- Niedziela: nieczynne