Akademia zarządzania kulturą
Dlaczego warto studiować
Akademia zarządzania kulturą – dlaczego warto podjąć studia podyplomowe w Akademii Techniczno-Artystycznej?

Nasze zajęcia realizujemy w formie warsztatów, prowadzonych przez doświadczonych menedżerów oraz praktyków zarządzających instytucjami kultury.

Nasze studia umożliwią Ci nabycie nowych umiejętności w zakresie rozwiązywania problemów firmy oraz pozwolą Ci na pozyskanie już w trakcie trwania studiów nowych kompetencji. To wszystko dzięki specjalnej konstrukcji zajęć, gdzie następujące po sobie, kolejne moduły, prowadzą do konkretnych efektów. Prowadzimy także zajęcia w wybranych instytucjach kultury. Dajemy Ci też możliwość skorzystania z bezpłatnej indywidualnej sesji z mentorem.

Wykorzystujemy wideo spotkania i konferencje z dyrektorami polskich i europejskich muzeów oraz instytucji kultury, którzy każdorazowo podzielą się ciekawym projektem w ramach zarządzania swoją instytucją kultury m.in. Dyrektor Parku Księcia Pücklera w Bad Muskau (Niemcy), Dyrektor Zamku Frederiksborg Hillerød w Danii, Dyrektor Programu ARRE w Pałacu w Wersalu, Dyrektor BMW Group – Mecenas kultury, Dyrektor v5Group – PR w kulturze).

Jako Absolwent studiów podyplomowych Akademia Zarządzania Kulturą będziesz dysponować:
- umiejętnościami tworzenia strategii dla instytucji kultury na podstawie zrównoważonej karty wyników,
- umiejętnościami inicjowania i realizowania procesu zmiany w instytucji kultury,
- wiedzą jak wybrać i zastosować właściwą metodę pozyskiwania środków finansowych,
- umiejętnościami opracowania oferty fundraisingowej,
- wiedzą, jak zarządzać projektami w obszarze kultury,
- wiedzą, jak nawiązywać współpracę z organizacjami krajowymi i zagranicznymi,
- wiedzą, jak podejmować skuteczne działania na rzecz budowy marki instytucji kultury
- wiedzą, jak organizować wystawy,
- umiejętnościami planowania i organizacji własnej pracy i wiedzą, jak kierować zespołem,
- umiejętnościami udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej i wyprzedzającej,
- wiedzą, jak dobrać mentora na potrzeby projektu,
- umiejętnościami do wystąpień publicznych w imieniu własnym i instytucji kultury,
- wiedzą na temat różnorodnych techniki prezentacyjnych i ich praktycznego wykorzystania.

- dyrektorów, kierowników pracujących w administracji publicznej i odpowiadających za obszar kultury,
- osób zarządzających i pracujących w samorządach, urzędach gminy i miast, starostwach powiatowych oraz w urzędach marszałkowskich i urzędach wojewódzkich, które zajmują się obszarem kultury, zagospodarowania przestrzennego, strategii i rozwoju,
- dyrektorów, kierowników i osób pracujących w instytucjach kultury, muzeach, domach kultury, bibliotekach, klubach oraz pozostałych organizacjach związanych z kulturą,
- właścicieli i kierowników organizacji pozarządowych, firm prywatnych działających na rzecz rozwoju kultury oraz społeczeństwa,
- absolwentów studiów pragnących rozwinąć swoje kompetencje w zakresie zarządzania projektami kulturalnymi .

W trakcie naszych studiów poznasz praktyczne narzędzia, a także będziesz mieć okazję podjąć i prowadzić prace nad własnymi przedsięwzięciami, praktycznymi problemami ich organizacji.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową, 80% czasu zajmują formy aktywizujące (ćwiczenia, gry symulacyjne, warsztaty), a 20% czasu to zajęcia teoretyczne w formie wykładów. Ćwiczenia będą ukierunkowane na trenowanie i doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie pożądanych postaw.
Będziesz przygotowywać prezentacje i przedstawiać je na forum grupy, opracowywać scenki, odbywać wizyty w instytucjach kultury. Umożliwimy Ci poznanie i wymianę doświadczeń z osobami zarządzającymi instytucjami kultury w kraju i za granicą.
Taki model przekazywania wiedzy daje przestrzeń na dzielenie się doświadczeniami uczestników, umożliwia refleksję i wgląd w siebie oraz poznanie narzędzi niezbędnych w pracy menedżera.
Zajęcia dydaktyczne są prowadzone w formie warsztatów, w których trakcie wykorzystywane będą następujące narzędzia:
- Ćwiczenia (zadania realizowane indywidualnie lub w 2-, 3-osobowych grupach).
- Grupy zadaniowe (problemy do opracowania przez kilkuosobowe zespoły).
- Grupy dyskusyjne (wymiana doświadczeń na forum całej grupy).
- Mini-wykłady (podsumowania, systematyzacja materiału).
- Arkusze.
- Testy m.in. na style przywództwa, kwestionariusz DISC.
- Gry zespołowe m.in. „Lot na Marsa”.
- Gry symulacyjno – negocjacyjne m.in. „Misja na Marsa”.
Program i struktura studiów
Podczas studiów:
- zdobędziesz wiedzę teoretyczną i zbiór umiejętności praktycznych, niezbędnych do nadzorowania działalności instytucji kultury oraz zarządzania instytucją kultury,
- rozwiniesz umiejętności zarządcze i przywódcze, które pozwolą Ci na efektywne wykorzystanie zasobów instytucji, pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych oraz budowanie jej marki i prestiżu,
- nabędziesz nowe i rozwiniesz swoje kompetencje menedżerskie m.in. planowanie strategiczne i operacyjne, skuteczne komunikowanie w zespole, organizacji i z otoczeniem oraz zarządzanie projektami i zespołami projektowymi,
- nabędziesz wiedzę, jak zwiększyć efektywności pracy własnej i zespołu przez zastosowanie odpowiednich sposobów motywowania ludzi,
- nabędziesz umiejętności zarządzania rozwojem własnym.

- Moduł 1. Sztuka autoprezentacji i prowadzenia wystąpień publicznych w imieniu instytucji kultury.
- Moduł 2. Fundraising. Pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej, od sponsorów i mecenasów.
- Moduł 3. Menedżer w administracji i instytucji kultury.
- Moduł 4. Zarządzanie instytucją kultury.
- Moduł 5. Skuteczna komunikacja oraz prowadzenie spotkań z partnerami, mecenasami.
- Moduł 6. Planowanie strategiczne i operacyjne w pracy menedżera kultury.
- Moduł 7. Zarządzanie projektem.
- Moduł 8. Zarządzanie organizacją i zmianami w organizacji.
- Moduł 9. Kluczowe aspekty HR w pracy menedżera.
- Moduł 10. Mentoring w instytucji kultury.
- Moduł 11. Organizacja wydarzeń, wystaw i przestrzeni wystawienniczych.
- Moduł 12. Kultura jako ważny czynnik rozwoju.
- Moduł 13. Seminarium dyplomowe i przygotowanie pracy dyplomowej.

Zaliczenie modułów:
- Obecność i aktywność na zajęciach
- Prace pisemne
- Prezentacje
Zakończenie studiów:
- Praca dyplomowa – projekt grupowy lub indywidualny.
- Egzamin dyplomowy – egzamin dyplomowy jest egzaminem ustnym, przeprowadzonym przez Komisję Egzaminacyjną. Do egzaminu dopuszczone są osoby, które zaliczyły wszystkie moduły.
Opłaty za studia
W ATA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia!
Opłatę za uczestnictwo ureguluj najpóźniej 10 dni przed planowanym rozpoczęciem zajęć.
Elastyczne płatności dla Twojej wygody
1 RATA | 2 RATY |
---|---|
3600 ZŁ
|
1900 ZŁ
|
Opłat należy dokonywać na konto ATA:
Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
ul. Olszewska 12, 00-792 Warszawa
Nr rachunku 43 1030 1508 0000 0008 0061 1008Zniżki

ABSOLWENCI NASZEJ UCZELNI OTRZYMUJĄ 5% ZNIŻKI*
(*zniżka obowiązuje przy dokonaniu jednorazowej opłaty za studia)
Zasady rekrutacji
Jak zapisać się na studia podyplomowe w ATA?
Pamiętaj, warunkiem uruchomienia studiów na danym kierunku jest zorganizowanie grupy liczącej nie mniej niż 20 osób.

Stwórz swoje konto rekrutacyjne i wypełnij w nim kwestionariusz ATA.
Po przejściu rejestracji sprawdź, czy poprawnie wpisałeś wszystkie dane osobowe. W każdej chwili możesz wrócić i edytować dane, np. dodać numer i datę wydania świadectwa dojrzałości/dyplomu ukończenia studiów I stopnia. Po zapisaniu danych wydrukuj wygenerowany plik i dołącz go do swoich dokumentów rekrutacyjnych.

Dokumenty aplikacyjne musisz złożyć osobiście. W tym celu umów się telefonicznie lub mailowo na wizytę w Rektoracie znajdującym się przy ulicy Olszewskiej 12 w Warszawie.
Numer telefonu: 22 825 80 34 lub 35
E-mail: rekrutacja@akademiata.pl

Przygotuj następujące dokumenty:
Kwestionariusz uczelniany
Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjat, inżynier lub magister) – oryginał do wglądu
Oryginał dowodu osobistego lub paszportu (do wglądu)
Jedno aktualne i podpisane zdjęcie 3,5 × 4,5 cm (identyczne w wersji papierowej i elektronicznej)
Potwierdzenie opłaty wpisowego

Dokonaj wpłaty poprzez system płatności w rekrutacji on-line.
W przypadku przelewu tradycyjnego, w tytule podaj swoje imię i nazwisko, adres i nazwę kierunku, na który aplikujesz.
Wpłat dokonasz przelewem na konto:
Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
ul. Olszewska 12, 00-792 Warszawa
Nr rachunku: 43 1030 1508 0000 0008 0061 1008
Wpisowe należy uiścić przed podpisaniem umowy.
Opłatę za uczestnictwo ureguluj najpóźniej 10 dni przed planowanym rozpoczęciem zajęć.

Złożenie dokumentów i podpisanie umowy odbywa się podczas jednej wizyty w Rektoracie ATA.

Zostałeś uczestnikiem studiów podyplomowych w ATA!
KONTAKT
Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie
Olszewska 12, 00-792 Warszawa
godziny pracy:
- Poniedziałek: 08:00 - 17:00
- Wtorek: 08:00 - 16:00
- Środa: 08:00 - 16:00
- Czwartek: 08:00 - 16:00
- Piątek: 08:00 - 16:00
- Sobota: nieczynne
- Niedziela: nieczynne