MBA w Finansach Publicznych
Dlaczego warto studiować
MBA w Finansach Publicznych
Absolwenci naszych studiów MBA mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa i są zwolnieni z obowiązku zdawania egzaminu.
MBA w Finansach Publicznych to studia roczne skierowane do wszystkich osób posiadających dyplom ukończenia dowolnych studiów wyższych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych słuchaczy Uczelnia przygotowała studia dedykowane tematyce przygotowania praktycznego do zarządzania finansami w jednostkach samorządu terytorialnego i sprawowania nadzoru właścicielskiego z poziomu samorządu w spółkach z udziałem podmiotów publicznych.
Celem studiów jest dostarczenie uczestnikom kompleksowej, praktycznej wiedzy z zakresu prawa, finansów i zarządzania ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących planowania, zarządzania i sprawowania kontroli nad finansami jednostek samorządu terytorialnego, kierowania zespołem pracowników oraz wykorzystania narzędzi do budowania strategii dotyczących finansów jednostek samorządu terytorialnego. W programie uwzględniono również rozbudowane zagadnienia dotyczące przywództwa i kreowania wizerunku lidera w organizacji.
Studia są dedykowane i dostosowane do osób:
- pełniących już funkcję Skarbnika lub Głównego Księgowego Urzędu,
- pełniących funkcje kierownicze, którzy chcieliby wzbogacić swoją wiedzę w obszarze zarządzania finansami i sprawowania nadzoru właścicielskiego,
- mających doświadczenie jako samodzielni księgowi, pracownicy komórek planowania budżetu i finansów, a którzy chcieliby rozwijać swoje kompetencje i podnosić kwalifikacje w kierunku sprawowania nadzoru nad finansami jednostek samorządu terytorialnego i spółek komunalnych,
- dla wszystkich, którzy chcą rozszerzyć swoją wiedzę o nowe zagadnienia prawne i merytoryczne oraz zdobyć praktyczne umiejętności niezbędne do dalszego rozwoju zawodowego i osobistego.
Studia stanowią jedyną okazję do zdobycia wiedzy praktycznej na temat zarzadzania finansami w sektorze publicznym, wykorzystania nowoczesnych technik, metod i narzędzi zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostkach organizacyjnych.
To także okazja do zdobycia i pogłębienia wiedzy w zakresie:
- prawa i finansów publicznych,
- planowania budżetu,
- planowania wieloletniego w sektorze publicznym,
- budowania i zarządzania zespołami komórek finansowo-księgowych,
- sprawowania kontroli nad sprawozdawczością budżetową i finansową,
- wykorzystania narzędzi finansowo księgowych w podnoszeniu jakości realizacji zadań publicznych.
Atutem studiów jest kompleksowy program systematyzujący zagadnienia prawne, finansowe, organizacyjne i proceduralne niezbędne do zarządzania finansami publicznymi.
mgr Anna Zawadzka – ekonomistka, Skarbnik w JST, absolwentka MBA w administracji publicznej, ekspertka w zakresie planowania wieloletniego, budżetu i sprawozdawczości finansowej jednostek sektora finansów publicznych, autorka publikacji branżowych.
prof. Aldona Wiktorska-Święcka – profesor nauk społecznych, ekspertka w zakresie polityk publicznych i zarządzania publicznego, prezes Polish Governance Institute, wieloletnia ewaluatorka i doradczyni instytucji krajowych i międzynarodowych, autorka publikacji i projektów o zasięgu europejskim.
dr Aneta Szymańska, prof. WAB, MBA – doktor nauk ekonomicznych, prorektor ds. rozwoju, dyrektor studiów MBA, ekspertka w zakresie zarządzania, marketingu, PR i komunikacji biznesowej, autorka publikacji i książek branżowych.
mgr Barbara Wołczak – ekonomistka, ekspertka w zakresie nadzoru i kontroli finansowej JST, autorka publikacji o sprawozdawczości budżetowej.
mgr inż. Elżbieta Czarnota – wieloletnia skarbniczka JST, certyfikowana księgowa, specjalistka w zakresie budżetowania i sprawozdawczości budżetowej.
adw. Joanna Sitna-Kołodziejczak – adwokatka specjalizująca się w obsłudze spółek komunalnych i JST, ekspertka w zakresie nadzoru właścicielskiego i prawa dostępu do informacji publicznej.
adw. Marcin Kołodziejczak – adwokat, ekspert w zakresie prawa JST, doradca organów wykonawczych i stanowiących, specjalista ds. uchwał i przekształceń jednostek.
mgr inż. Robert Gudowski – ekonomista, analityk biznesu, skarbnik w JST, dyrektor finansowy, certyfikowany trener mentalny, absolwent MBA.
mgr Bartosz Zawadzki – prawnik, były członek Kolegium RIO we Wrocławiu, ekspert ds. przekształceń jednostek samorządowych i dyscypliny finansów publicznych.
mgr Konrad Buczek – zastępca skarbnika gminy, audytor wewnętrzny, były skarbnik, szkoleniowiec i wykładowca finansów publicznych, absolwent MBA EY.
mgr Łukasz Laszczyński – prawnik, ekspert ds. zamówień publicznych i zarządzania zakupami, autor publikacji branżowych, absolwent MBA.
dr Arkadiusz Talik – radca prawny, ekspert ds. finansów publicznych, autor publikacji i wykładowca akademicki.
Anna Jasinowska-Czarny – właścicielka firmy doradczej, ekspertka ds. projektów UE, PR i zarządzania w JST, autorka publikacji, wykładowczyni MBA.
Joanna Koczar – doktor ekonomii, wykładowczyni Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ekspertka ds. rachunkowości i finansów publicznych.
mgr Janusz Facon – ekonomista z ponad 40-letnim doświadczeniem w finansach publicznych, członek Kolegium RIO, trener i autor publikacji branżowych.
Program i struktura studiów
Zakres tematyczny studiów opracowany został przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem praktycznym w realizacji zadań w sektorze samorządowym.
Zajęcia realizowane są w formule hybrydowej.
- Finanse publiczne w praktyce zarządzania.
- Prawo i techniki legislacyjne w sektorze publicznym.
- Finanse i planowanie w jednostkach samorządu terytorialnego.
- Nadzór właścicielski w sektorze publicznym.
- Zarządzanie funduszami unijnymi w perspektywie 2021-2027.
- Sprawozdawczość budżetowa i finansowa w zarządzaniu finansami jednostek samorządu terytorialnego.
- Zarządzanie zasobami i budowanie zespołów w sektorze publicznym.
- Wystąpienia publiczne i prezentacje biznesowe.
- Polityka finansowa w sektorze publicznym.
- Etyka i odpowiedzialność w zarzadzaniu finansami.
*Zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu studiów
Opłaty za studia
W ATA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia!
Elastyczne płatności dla Twojej wygody
1 RATA | 2 RATY | 4 RATY | 8 RAT |
---|---|---|---|
20000 ZŁ
|
10500 ZŁ
|
5380 ZŁ
|
2750 ZŁ
|
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto.
W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
Nr rachunku PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001ZNIŻKI
Zarejestruj się wcześniej i zyskaj dodatkowy rabat!
- do 30.06.2025 – 2 000 PLN
- 01.07 – 30.09.2025 – 1 000 PLN
Opłaty za studia należy wnosić na indywidualne konto otrzymane wraz z decyzją o przyjęciu na studia. Do czasu otrzymania konta indywidualnego wpłaty można dokonywać na konto podane poniżej. W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001
Możesz zyskać nawet 550 zł dodatkowej zniżki! Program skierowany jest do kandydatów i uczestników studiów podyplomowych, którzy będą promowali Wrocławską Akademię Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na studia podyplomowe lub MBA.
Szczegóły programu “Poleceni” – rok akademicki 2024/2025 POBIERZ
Szczegóły programu “Poleceni” – rok akademicki 2025/2026 POBIERZ
W ramach nowej perspektywy finansowej 2021-2027 na rozwój kompetencji i kwalifikacji za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, przeznaczonych zostanie prawie 7 mld zł. Składają się na to środki z szesnastu programów regionalnych i krajowego programu Fundusze Europejskie na rzecz Rozwoju Społecznego.
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych jest w Bazie Usług Rozwojowych dzięki czemu możesz dofinansować swoje studia podyplomowe!
Aby uzyskać szczegóły dofinansowania skontaktuj się z odpowiednim URZĘDEM PRACY podlegającym pod Twój adres zameldowania lub skorzystaj z pomocy ZIELONEJ LINII.
Zniżka dla absolwentów Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu / Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych – 10% oraz zwolnienie z opłaty administracyjnej
Zniżka dla członków rodzin decydujących się podjąć studia MBA w tym samym czasie – 10%
Zniżka dla członków rodzin podejmujących studia MBA w kolejnych 2 edycjach – 10%
Zniżka dla pracowników tej samej firmy aplikujących w tym samym czasie:
- na studia magisterskie MBA – 15% (jeśli aplikują co najmniej 2 osoby)
- na studia podyplomowe MBA – 20% (jeśli aplikują co najmniej 3 osoby)
Zniżka dla pracowników firm:
- współtworzących programy studiów MBA – 10%
- a także ich stałych klientów – 5%.
* Powyższe zniżki się nie łączą.
Szczegółowe informacje odnośnie opłat, zniżek oraz harmonogramu płatności znajdują się w poniższym Zarządzeniu:
Zarządzenie Rektora nr 43- w sprawie opłat na studiach MBA 2025-2026 Pobierz
Zasady rekrutacji
Proces rekrutacji i kompletowania dokumentów
- Podanie o przyjęcie na studia
- 1 zdjęcie w formie papierowej (35×45 mm)
- Zdjęcie w formie elektronicznej
- Kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- Suplement lub wyciąg z indeksu – dla kończących studia od 2005 r. (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- CV
- Podpisana umowa o naukę – 2 egz.
- Dowód wniesienia opłaty wpisowej
- Podpisane Zarządzenie Rektora WAB w sprawie opłat za naukę
- Informacja dot. wystawienia faktury
- osobiście do Centrum Studiów MBA i Podyplomowych (pokoje 3/13 i 3/14)
- drogą pocztową
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
ul. Ostrowskiego 22
53-238 Wrocław
z dopiskiem “Centrum Studiów MBA”
- skanem na adres mba@wab.edu.pl
Kontakt
pokój 3/14
e-mail mba@wab.edu.pl
Poniedziałek – Piątek 8:00 – 15:00
KONTAKT
Centrum Studiów MBA
ul. Ostrowskiego 22, 53-238 Wrocław
pokój 3/14
godziny pracy:
- Poniedziałek: 8:00 – 15:00
- Wtorek: 8:00 – 15:00
- Środa: 8:00 – 15:00
- Czwartek: 8:00 – 15:00
- Piątek: 8:00 – 15:00
- Sobota: nieczynne
- Niedziela: nieczynne