MBA w Administracji Publicznej
Dlaczego warto studiować
MBA w Administracji Publicznej
Absolwenci naszych studiów MBA mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa i są zwolnieni z obowiązku zdawania egzaminu.
Studia MBA w Administracji Publicznej na naszej uczelni uzyskały standard jakości Klasa Standardowa w Ratingu Programów MBA Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum 2020 oraz uzyskały certyfikat i znak jakości „Studia z Przyszłością”. Dowiedz się, dlaczego warto podjąć studia Administracja Publiczna i weź udział w rekrutacji.
Aktualny świat potrzebuje mądrych liderów, odważnych decydentów, otwartych przywódców, którzy z rozwagą zadbają o jakość publicznych spraw. Potrzebuje tych, którzy swój czas, zapał, zaangażowanie i wiedzę będą chcieli włożyć w zmienianie świata, tak aby podnieść standard życia.
Aby sprostać tym ambitnym wyzwaniom, nasza uczelnia oferuje 2-semestralne studia MBA dla administracji publicznej w języku polskim. Bierze pod uwagę najlepsze doświadczenia najlepszych ośrodków o randze światowej, które specjalizują się w kształceniu menedżerów. Sprawdź, kiedy rusza rekrutacja i dołącz do grona tych, dla których administracja publiczna jest obszarem rozwoju zawodowego.
Studia podyplomowe MBA w Administracji Publicznej kierowane są do osób zatrudnionych w jednostkach sfery publicznej lub współpracujących z administracją publiczną, które:
- pełnią funkcje kierownicze na średnim oraz wyższym szczeblu zarządzania organizacją;
- przygotowują się do awansu zawodowego na stanowiska kierownicze;
- planują doskonalić kompetencje zarządcze oraz poszerzyć wiedzę dotyczącą bieżących i przyszłych trendów w zarządzaniu publicznym;
- stawiają na rozwój osobisty poprzez inwestycję w swoją przyszłość.
Korzyści ukończenia studiów MBA w Administracji Publicznej:
- pozyskanie know-how do dalszej skutecznej działalności zawodowej, przydatnego w codziennym rozwiązywaniu problemów i w podejmowaniu decyzji
- spotkanie z mistrzami zarządzania publicznego
- rozwiązywanie praktycznych studiów przypadków, wizyty studyjne, zajęcia terenowe
- elastyczny program dostosowany do indywidualnego profilu i potrzeb
- praca dyplomowa w formule projektu zaliczeniowego o charakterze implementacyjnym
- wykorzystanie wieloletnich doświadczeń we Wrocławskiej Akademii Biznesu w realizacji studiów MBA dla sektora biznesu przy tworzeniu kierunku MBA dla administracji publicznej
- Absolwenci studiów MBA mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa i są zwolnieni z obowiązku składania egzaminu.
- Pierwszy i jedyny tego typu program na Dolnym Śląsku, oparty na doświadczeniach światowych ośrodków kształcenia liderów sektora publicznego.
- Program posiada wyróżnienie „Klasa Standardowa” oraz certyfikat i znak jakości „Studia z Przyszłością”.
- 220 godzin zajęć w formule weekendowej, z wizytami studyjnymi (również zagranicznymi) oraz spotkaniami z ekspertami sektora publicznego, prywatnego i NGO.
- Program łączący myślenie projektowe i sieciowe, współzarządzanie oraz przywództwo publiczne.
- Hybrydowa formuła umożliwiająca udział w zjazdach bez odrywania się od obowiązków zawodowych, z naciskiem na realne wdrożenia i projekty zaliczeniowe.
- Absolwenci mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa bez konieczności zdawania egzaminu kwalifikacyjnego.
- Prof. Aldona Wiktorska-Święcka – Profesor nauk społecznych, ekspertka w zakresie polityk publicznych i innowacji społecznych, prezes Polish Governance Institute. Doradzała ONZ, Parlamentowi Europejskiemu, rządom Polski i Niemiec. Autorka licznych publikacji i liderka międzynarodowych projektów badawczych, laureatka prestiżowych wyróżnień.
- Dr Oliwia Tarasewicz-Gryt – Trenerka kompetencji przyszłości, ekspertka w obszarze Design Thinking, Diversity & Inclusion. Wiceprezes Fundacji WrOpenUp, autorka raportów HR, współpracuje z międzynarodowymi korporacjami i JST. Dziennikarka w magazynie „Służba Zdrowia”.
- Dr Janusz Kosicki – Doktor nauk technicznych i biofizycznych, były dyrektor Medtronic w Polsce i regionie CEE, ekspert w zarządzaniu, negocjacjach i innowacjach. Prowadzi firmę konsultingową, wykładowca MBA w języku polskim i angielskim.
- Wioletta Susmanek – Menedżer administracji samorządowej, była dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich UMWD, zarządzała dystrybucją środków UE (ok. 9 mld zł). Doradca sektora samorządowego, biznesowego i NGO, autorka licznych projektów społecznych i partnerskich.
- Dr Aneta Szymańska, prof. WAB, MBA – Doktor nauk ekonomicznych, Prorektor WAB ds. Rozwoju, Dyrektor Studiów MBA. Ekspertka w zarządzaniu, marketingu i PR, autorka książek i publikacji. Prowadzi zajęcia w Polsce i za granicą, posiada bogate doświadczenie akademickie i biznesowe.
- Filip Mecner – Ekspert personal brandingu, właściciel agencji PR obsługującej znane osobistości. Były dziennikarz, wykładowca akademicki w zakresie kreowania wizerunku, autoprezentacji i komunikacji.
- Rainer Stratmann – Prawnik z wieloletnim doświadczeniem w niemieckim samorządzie. Były sekretarz powiatu Unna, specjalista w zarządzaniu finansami publicznymi, edukacją, kulturą i ochroną środowiska. Realizował projekty PPP i działał w organizacjach międzynarodowych.
Program i struktura studiów
Uczestnicy studiów będą mieli możliwość wyboru zajęć specjalizacyjnych z zakresu przywództwa, ekonomii i finansów oraz współzarządzania w elastyczny sposób. Dodatkowo pozyskaną wiedzę będą mogli skonfrontować w praktyce dzięki licznym wizytom studyjnym (lokalnym i zagranicznym), jak i spotkaniom z mistrzami zarządzania publicznego. Wykładowcami na kierunku są praktycy zarządzania publicznego, doświadczeni menedżerowie reprezentujący sektor publiczny, prywatny, pozarządowy i naukowy.
W ramach programu oferujemy elastyczność, energię i dynamiczne podejście.
Moduły obowiązkowe 1 i 2:
- Koncepcje zarządzania organizacją
- Koncepcje zarządzania publicznego
Moduły rozwoju osobistego 3 i 4 :
- przywództwo
- zarządzanie spółkami finansowanymi ze środków publicznych
- współzarządzanie sektorem publicznym
Moduły rozwoju zawodowego 5 i 6:
- kompetencyjny, w tym wystąpienia publiczne, skuteczna komunikacja i seminarium dyplomowe
- warsztatowy, w tym wyjazd studyjny, spotkania z liderami
Zarządzanie strategiczne w praktyce – 10 h
Wystąpienia publiczne i prezentacje biznesowe – 10 h
Cyberbezpieczeństwo w zarządzaniu – 6 h
Kreowanie marki osobistej lidera – 10 h
Spotkania z liderami: MASTER CLASS – 4 h
Budowanie zespołów i przywództwo – 10 h
Koncepcje zarządzania publicznego – 6 h
Współzarządzanie jako koncepcja zarządzania publicznego w teorii i w praktyce – 4 h
Europejskie standardy i instrumenty współzarządzania – 14 h
Innowacyjność w zarządzaniu publicznym w Polsce po 2004 roku – 6 h
Pozyskiwanie funduszy na rozwój lokalny po roku 2020 – 8 h
Strategie rozwoju lokalnego i regionalnego – 12 h
Zarządzanie marketingowe i PR w praktyce – 10 h
Trening liderski: warsztaty Design Thinking – 12 h
Podstawy rachunkowości zarządczej w praktyce – 20 h
Spółki z udziałem podmiotów publicznych jako spółki prawa handlowego – 12 h
Corporate governance w praktyce zarządzania – 8 h
Jakość i odpowiedzialność w zarządzaniu publicznym – 12 h
Współzarządzanie w wymiarze terytorialnym – 12 h
Ewaluacja w zarządzaniu publicznym – 12 h
Wizyta studyjna – 20 h
Dyplomowanie – 2 h
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu studiów
Opłaty za studia
W ATA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia!
Elastyczne płatności dla Twojej wygody
1 RATA | 2 RATY | 4 RATY | 8 RAT |
---|---|---|---|
20000 ZŁ
|
10500 ZŁ
|
5380 ZŁ
|
2750 ZŁ
|
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto.
W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
Nr rachunku PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001ZNIŻKI
Zarejestruj się wcześniej i zyskaj dodatkowy rabat!
- do 30.06.2025 – 2 000 PLN
- 01.07 – 30.09.2025 – 1 000 PLN
Opłaty za studia należy wnosić na indywidualne konto otrzymane wraz z decyzją o przyjęciu na studia. Do czasu otrzymania konta indywidualnego wpłaty można dokonywać na konto podane poniżej. W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001
Możesz zyskać nawet 550 zł dodatkowej zniżki! Program skierowany jest do kandydatów i uczestników studiów podyplomowych, którzy będą promowali Wrocławską Akademię Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na studia podyplomowe lub MBA.
Szczegóły programu “Poleceni” – rok akademicki 2024/2025 POBIERZ
Szczegóły programu “Poleceni” – rok akademicki 2025/2026 POBIERZ
W ramach nowej perspektywy finansowej 2021-2027 na rozwój kompetencji i kwalifikacji za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, przeznaczonych zostanie prawie 7 mld zł. Składają się na to środki z szesnastu programów regionalnych i krajowego programu Fundusze Europejskie na rzecz Rozwoju Społecznego.
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych jest w Bazie Usług Rozwojowych dzięki czemu możesz dofinansować swoje studia podyplomowe!
Aby uzyskać szczegóły dofinansowania skontaktuj się z odpowiednim URZĘDEM PRACY podlegającym pod Twój adres zameldowania lub skorzystaj z pomocy ZIELONEJ LINII.
Zniżka dla absolwentów Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu / Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych – 10% oraz zwolnienie z opłaty administracyjnej
- Zniżka dla członków rodzin decydujących się podjąć studia MBA w tym samym czasie – 10%
- Zniżka dla członków rodzin podejmujących studia MBA w kolejnych 2 edycjach – 10%
Zniżka dla pracowników tej samej firmy aplikujących w tym samym czasie:
- na studia magisterskie MBA – 15% (jeśli aplikują co najmniej 2 osoby)
- na studia podyplomowe MBA – 20% (jeśli aplikują co najmniej 3 osoby)
Zniżka dla pracowników firm:
- współtworzących programy studiów MBA – 10%
- a także ich stałych klientów – 5%.
* Powyższe zniżki się nie łączą.
Szczegółowe informacje odnośnie opłat, zniżek oraz harmonogramu płatności znajdują się w poniższym Zarządzeniu:
Zarządzenie Rektora nr 43- w sprawie opłat na studiach MBA 2025-2026 POBIERZ
Zasady rekrutacji
Proces rekrutacji i kompletowania dokumentów
- Podanie o przyjęcie na studia
- 1 zdjęcie w formie papierowej (35×45 mm)
- Zdjęcie w formie elektronicznej
- Kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- Suplement lub wyciąg z indeksu – dla kończących studia od 2005 r. (+oryginały dokumentów do wglądu)*
- CV
- Podpisana umowa o naukę – 2 egz.
- Dowód wniesienia opłaty wpisowej
- Podpisane Zarządzenie Rektora WAB w sprawie opłat za naukę
- Informacja dot. wystawienia faktury
- osobiście do Centrum Studiów MBA i Podyplomowych (pokoje 3/13 i 3/14)
- drogą pocztową
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
ul. Ostrowskiego 22
53-238 Wrocław
z dopiskiem “Centrum Studiów MBA”
- skanem na adres mba@wab.edu.pl
Kontakt
pokój 3/14
e-mail mba@wab.edu.pl
Poniedziałek – Piątek 8:00 – 15:00
KONTAKT
Centrum Studiów MBA
ul. Ostrowskiego 22, 53-238 Wrocław
pokój 3/14
godziny pracy:
- Poniedziałek: 8:00 – 15:00
- Wtorek: 8:00 – 15:00
- Środa: 8:00 – 15:00
- Czwartek: 8:00 – 15:00
- Piątek: 8:00 – 15:00
- Sobota: nieczynne
- Niedziela: nieczynne