Program kursu obejmuje zarówno zarządzanie projektami inwestycyjnymi, jak i aspekty związane z dotacjami. Kurs jest odpowiedzią jak uzyskać dotacje na renowacje zabytków. Kurs zawiera przykłady i studia przypadków, analizę rzeczywistych przypadków uzyskiwania i zarządzania dotacjami na obiekty zabytkowe. Kurs łączy zarządzanie projektami inwestycyjnymi z aspektami finansowania i ochrony zabytków.
Długość kursu | 110 godzin |
Język | polski |
Koszt | 3500 zł |
Kierownik kursu: mgr inż. Piotr Kalbarczyk
Kurs przeznaczony jest dla osób pragnących specjalizować się w zarządzaniu inwestycjami oraz pozyskiwaniu dotacji na renowację i konserwację zabytków. Program jest ukierunkowany na rozwijanie umiejętności menadżerskich w kontekście ochrony dziedzictwa kulturowego.
Kierowników wydziałów w urzędach, którzy zyskają wiedzę, która pomoże im lepiej zarządzać projektami inwestycyjnymi w zabytki, od planowania po realizację i rozliczenie
Architektów, którym kurs dostarczy dodatkowe kompetencje w zakresie projektowania i realizacji prac renowacyjnych oraz zrozumienie finansowania i pozyskiwania dotacji
Urzędników (różnego szczebla), którzy poznają procesy związane z inwestycjami i dotacjami na obiekty zabytkowe. Zdobyta wiedza będzie przydatna w codziennej pracy, szczególnie w działach zajmujących się ochroną zabytków, planowaniem przestrzennym czy pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych
Inwestorów, którzy dowiedzą się, jak skutecznie inwestować w obiekty zabytkowe, jakie są dostępne źródła finansowania oraz jakie procedury trzeba spełnić, aby pozyskać dotacje i prawidłowo je rozliczyć
Kurs pozwoli na:
Kurs przygotuje uczestników do pozyskiwania dotacji na zabytki na przykładach uzyskanych dotacji w minionym roku.
Wprowadzenie do zarządzania projektami inwestycyjnymi w obiektach zabytkowych
Proces pozyskiwania dotacji: od aplikacji po realizację projektu
Prawo ochrony zabytków: przepisy krajowe i unijne
Finansowanie i budżetowanie projektów
Metody konserwacji i renowacji zabytków
Zarządzanie ryzykiem w projektach inwestycyjnych
Marketing i promocja projektów zabytkowych
Studium przypadku: analiza udanych projektów
Ćwiczenia projektowe – przygotowanie koncepcji bazowej
Nauka rysunku odręcznego – wyczucie architektury, przygotowanie do współpracy z architektami i zarządzania zespołem w trybie współczesnej ikonografii