WIDEOKONFERENCJE - ZASADY

WIDEOKONFERENCJE - ZASADY

IMG 7342


Wielu z nas podczas „home office” przeprowadza lub uczestniczy w wideokonferencjach – jak przygotować się na taką okoliczność?
Poniżej przedstawiamy grzecznościowe zasady zarówno prowadzenia, jaki i uczestnictwa w wideokonferencjach w ramach pracy i nauki. Przestrzeganie ich pomoże Państwu przygotować się do pracy zdalnej tak, aby wszyscy uczestnicy spotkania czuli się komfortowo.

1. Schludne ubranie oraz nienaganna fryzura

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – jest to powiedzenie, które nigdy nie straci na ważności. Nie zapominajmy, że mimo, iż pracujemy/uczestniczymy w wykładzie z domu, prezencja jest naszą wizytówką. Dbajmy o swój wizerunek również w sytuacjach kryzysowych, a unikniemy krępujących sytuacji.

2. Zadbanie, aby w mieszkaniu panowała cisza



Nikt nie chce, aby w sali konferencyjnej lub auli wykładowej słychać było rozmowy, ponieważ nie tylko przeszkadza to prowadzącemu spotkanie, lecz także uczestnikom. Nie pozwólmy, aby naszą uwagę od meritum odciągnęły dźwięki w tle – zapewnijmy w czasie pracy naszym pupilom oraz pociechom inne formy aktywności.

3. Umieszczenie kamery tak, aby dobrze było nas widać



Tak, jak podczas rozmowy twarzą w twarz, dbajmy o to, aby uczestnicy wideokonferencji widzieli nasze zaangażowanie w przedstawiany przez nas materiał – kamera powinna być skierowana na wprost, a omawiany temat powinien być wygłaszany gdy patrzymy prosto w obiektyw.

4. Utrzymanie porządku na stanowisku pracy



Nie zapominajmy, że teraz dom to również nasze miejsce pracy. Przygotujmy stanowisko tak, aby cała nasza uwaga skupiła się na temacie konferencji. Zbierzmy zbędne rzeczy z biurka, abyśmy zawsze w godzinach pracy/nauki mogli się stawić na wideokonferencji – to umożliwi nam szybkie dołączenie do (również nieplanowanego) spotkania.

5. Nie używamy telefonu podczas wideokonferencji



W trakcie standardowego spotkania w siedzibie firmy lub uczelni jesteśmy przyzwyczajeni do wyciszenia telefonu – niech ta zasada panuje również na stanowisku pracy zdalnej. Dźwięk dzwoniącego telefonu będzie tym bardziej nieprzyjemny dla osób używających zestawu słuchawkowego.

Pamiętajmy o szacunku do prowadzących oraz współuczestnikach spotkań – podtrzymujmy dobre relacje, oraz okazujmy zaangażowanie. Starajmy sie zintensyfikować nasze działania online i dostarczać wartościowe treści.

Udostępnij wpis:

26 marca 2020