w imieniu miesięcznika Builder zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie „Wyzwanie Młodego Inżyniera”.
ZADANIE INŻYNIERSKIE: WYZWANIE MŁODEGO INŻYNIERA
Projekt koncepcyjny stanowiący dla autora (autorów) wyzwanie i będący autorską propozycją rozwiązania zdefiniowanego wyzwania inżynierskiego.
Zakres projektu:
Autorska odpowiedź młodego inżyniera będąca dla niego wyzwaniem projektowym we wskazanym zagadnieniu i przyjętym przez niego zakresie. Powinna być zaprezentowana w formie projektu lub jego fragmentu stanowiącego to wyzwanie, w przyjętej przez autora skali.
ZOBACZ, JAKIE NAGRODY NA CIEBIE CZEKAJĄ
>>>ZAREJESTRUJ SIĘ DO UDZIAŁU W KDMI<<<
WYZWANIE DLA WYZWANIA
Startując w kolejnej edycji konkursu Builder dla młodych inżynierów i zgłaszając swój projekt pamiętajcie, że jego ideą jest wykazanie się rozwiązaniem jakiegoś szczególnego problemu, zadania, czegoś ponad standardowy projekt studencki. Do konkursu możecie zgłosić każdy aspekt inżynierskiego zagadnienia z szerokiej dziedziny budownictwa, zagadnienia, które postawiliście sobie za cel konkursowy lub którego tajniki zgłębialiście w ramach projektu dyplomowego. Pamiętajcie jednak, że w waszym projekcie konkursowym, musicie wykazać, co było dla was największym i najtrudniejszym „inżynierskim wyzwaniem” i uzasadnić jak to rozwiązaliście. Jakie przeprowadziliście analizy, może zastosowaliście innowacyjne materiały i technologię, może interesujące niestandardowe założenia, rozwiązania, narzędzia? Ale przede wszystkim pokazać jaki był wasz pomysł na rozwiązanie, wasza koncepcja, wasze indywidualne podejście do tematu. Powinniście wykazać się inwencją twórczą, a potem obronić swoje wizje i pomysły podczas prezentacji konkursowych. Takie jest clou tego zawodu. W przyszłej pracy, czy to na placu budowy czy w zespole projektowym będziecie musieli stawić czoła wielu takim wyzwaniom. Rozwiązać je czasem samodzielnie od ręki, a czasem wspólnie po burzy mózgów w zespole projektowym. Niech udział w rywalizacji w ramach KDMI będzie doskonałą zaprawą przed czekającymi was wyzwaniami w zawodowym życiu. Powodzenia!
PROCEDURA ZGŁOSZENIA PRACY
KROK 1.
Jeden uczestnik może zgłosić do konkursu tylko jeden projekt. Zastanów się, czy posiadasz projekt, który był dla Ciebie wyzwaniem architektonicznym/inżynierskim lub też czy chciałbyś przygotować taką pracę specjalnie na Konkurs KDMI/KDMA. Jeśli zgłosisz do konkursu pracę dyplomową lub semestralną (jak dopuszcza regulamin), pamiętaj aby wyraźnie określić WYZWANIE, jakie zostało przyjęte w realizacji danego projektu, odpowiadając na pytania: Czym jest dla Ciebie wyzwanie w projekcie dyplomowym, czym jest w istocie wyzwanie w obszarze projektowania architektonicznego i projektu inżynierskiego? Na czym polega odwaga tego wyzwania ? Takiej rekapitulacji będzie oczekiwać Kapituła KDMA i KDMI w prezentacjach projektów nadsyłanych do konkursów. Podczas wgrywania pracy, na platformie b4f.buildercorp.pl znajdziesz specjalnie wyznaczone miejsce na opisanie wyzwania.
KROK 2.
Jeżeli zdecydowałeś się wziąć udział w Konkursie, zarejestruj się jak najszybciej na platformie b4f.buildercorp.pl. Dzięki wcześniejszej rejestracji będziesz na bieżąco otrzymywać wszystkie informacje związane z przebiegiem Konkursu oraz materiały edukacyjne. Zaobserwuj nas na Facebooku aby być na bieżąco: https://www.facebook.com/4YoungEngineers
KROK 3.
Poszerz swoją pracę o dodatkowy zakres materiałowo-technologiczny. Jako Uczestnik Konkursu samodzielnie podejmujesz decyzję, które materiały lub technologie oferowane przez firmy wskazane przez Organizatora mógłbyś wykorzystać w swojej pracy konkursowej.
KROK 4.
Zapoznaj się z produktami i technologiami każdego z Partnerów. Znajdziesz je na firmowych stronach www. Wykaz firm poniżej:
PARTNERZY PROGRAMU BUILDER FOR THE YOUNG ENGIENEERS:
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp.k. – www.ejot.pl
PERI Polska Sp. z o.o. – www.peri.com.pl
Ponzio Polska Sp. z o.o. – www.ponzio.pl
Selena SA – www.selena.pl
Pruszyński Sp. z o.o. – www.pruszynski.com.pl
KROK 5.
Zastanów się, w jaki sposób mógłbyś wzbogacić swój projekt poprzez zastosowanie produktów i technologii wskazanych firm.
KROK 6.
Przygotuj krótkie uzasadnienie zastosowanych produktów lub technologii. Możesz wskazać na jakie właściwości/cechy rozwiązań/produktów zwróciłeś szczególną uwagę i dlaczego. Podczas wgrywania pracy w aplikacji B4F będziesz miał do wypełnienia specjalne pola, w które skopiujesz swoje uzasadnienia. Możesz, ale nie musisz uwzględniać tych rozwiązań w dokumentacji projektowej
KROK 7.
Do konkursu zostaną dopuszczone jedynie prace z opisami w języku polskim. Pracę konkursową możesz przesłać wyłącznie za pośrednictwem platformy b4f.buildercorp.pl. Tam wgrasz niezbędne elementy pracy. Nie musisz wgrać pracy za jednym razem. Możesz to robić etapowo. Wszystkie wprowadzone dane oraz uzupełnienie i poprawki każdorazowo się zapisują. Pamiętaj, że w I etapie prace mają pozostać dla Kapituły anonimowe, dlatego żaden z elementów wgrywanej przez Ciebie pracy (opisy, grafiki, wizualizacje itp.) nie może zawierać danych osobowych. Na platformie znajdziesz wskazówki dotyczące wymagań technicznych wgrywanych plików.
KROK 8.
Przed zatwierdzeniem pracy sprawdź, czy uzupełniłeś poprawnie wszystkie pola. Jeśli uznasz, że wszystko jest gotowe, kliknij przycisk: ZATWIERDŹ I PRZEŚLIJ NAM SWOJĄ PRACĘ. UWAGA: Autor może przygotować dodatkową prezentację swojego wyzwania architektonicznego lub inżynierskiego w formie wideo, kolażu, makiety, fotografii.