Nowy kurs w WSEiZ! Intensywny kurs VR i Unreal Engine 5

Kurs
Właśnie wystartowała rekrutacja na intensywny kurs doskonalący VR i Unreal Engine 5 – Innowacyjne techniki wizualizowania w czasie rzeczywistym!

Kurs skierowany jest do osób pragnących poznać innowacyjne techniki wizualizowania wnętrz architektonicznych w czasie rzeczywistym, a także do wszystkich osób zainteresowanych kreowaniem trójwymiarowych scen i przestrzeni z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości VR. Każdy z uczestników kursu ma zapewnione stanowisko pracy, wyposażone w niezbędne oprogramowanie i zestaw okularów VR.

Innowacyjne wizualizowanie przestrzeni architektonicznych i innych scen trójwymiarowych w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem Unreal Engine 5 i okularów VR. Nowoczesna technologia VR pozwala na poruszanie się w czasie rzeczywistym po kreowanej przestrzeni oraz podstawową interakcję z jej elementami. W celu uzyskana wysokiej jakości obrazu, podczas pracy wykorzystany zastanie popularny silnik do gier komputerowych Unreal Engine 5.3 wraz z zestawami okularów VR (MetaQuest 2).

Zajęcia mają charakter warsztatowy, w ciągłej interakcji pomiędzy uczestnikami i prowadzącym.  Realizowane są w bardzo małej grupie, liczącej maksimum 7 osób.

Każdy uczestnik kursu korzysta z odpowiednio przygotowanego komputera z oprogramowaniem i osprzętem VR.

Kurs prowadzi dr Roch Forowicz, prof. WSEiZ (bio)

 

Część 1 (8h)

Podstawy działania i obsługi Unreal Engine 5 oraz VR

  1. Wprowadzenie do interface’u, budowanie sceny, poruszanie się w przestrzeni VR.
  2. Importowanie trójwymiarowych modeli i map z programów 3ds Max, SketchUp.
  3. Nakładanie materiałów, korzystanie z bibliotek.

Kreowanie przestrzeni w UE5

  1. Praca ze światłem i kamerą, samodzielne tworzenie oraz nakładanie materiałów.
  2. Kreowanie pejzaży na podstawie bitmap i wbudowanych narzędzi programu UE5.
  3. Podstawowa interakcja z obiektami (kolizja).
  4. Praca z okularami VR (MetaQuest 2) i kontrolerami ruchu rąk.

 

Część 2 (8h)

Autorska kreacja, symulacja VR

  1. Realizacja własnej koncepcji projektowej (nieskomplikowanej sceny, bazując na zdobytej wiedzy).
  2. Praca ze światłem i kamerą (powtórzenie i utrwalenie wiedzy).
  3. Doświadczenie percepcyjne projektowanej przestrzeni z perspektywy postaci swobodnie poruszającej się po wirtualnej scenie (FPP). Symulacja z wykorzystaniem okularów VR
    i kontrolerów ruchu rąk.

Renderowanie, animacja.

  1. Animacja ruchu wirtualnej kamery.
  2. Renderowanie wybranego kadru i całej animacji (Cinematic, Sequencer).

 

16 godzin lekcyjnych, 4 spotkania szkoleniowe po 4 godziny zajęć, z jedną przerwą.

Planowane terminy:

03.06 (poniedziałek), 06.06 (czwartek), 10.06 (poniedziałek) i 13.06 (czwartek) w godzinach 17.00 –  20.15

Lokalizacja:  WSEiZ, ul. Rejtana 16,  sala 14R

 

 

 

Udostępnij wpis:

13 maja 2024