09.05.2024 (czwartek), godz. 18:30
GDZIE: ul. Poleczki 58 (parking: ul. Gonionego lub przed studiem)
Dojazd: autobus 148, 165, przystanek na żądanie Hołubcowa 02 lub Hołubcowa 01
WSTĘP WOLNY!
„Pierwsza światowa wystawa zdjęć zepsutych” z 1989 roku prezentowana w Małej Galerii ZPAF w Warszawie, wyniosła autora do rangi jednego z najważniejszych współczesnych fotografów. W latach 80. i 90. poświęcił się tworzeniu obiektów i instalacji oraz barwnej fotografii inscenizowanej, by na przełomie wieków zaskoczyć zwrotem ku czarno-białemu dokumentowi i opowieści o transformacji ustrojowej w naszym kraju.
Zdjęcia z podróży po Wenecji, Vigo i Rodos to z kolei spojrzenie na świat, pozbawione ludzi i polityki. Jednakże jego codzienność na wsi, tuż przy granicy z Białorusią, gdzie przeprowadził się przed paroma laty przynosi odmienny obraz.
Jego praca, od fotomontażu po klasyczną fotografię dokumentalną, stanowi fascynującą podróż przez lata, zainspirowaną poszukiwaniem idealnych form i światła.
Niezwykle cieszymy się na możliwość tej rozmowy. Bardzo serdecznie zapraszamy do udziału w niej i Was. Do zobaczenia.
Zapraszamy!
LINK DO WYDARZENIA FB>>> TUTAJ<<<
Wojciech Prażmowski, urodzony w 1949 roku w Częstochowie, to wybitny polski artysta fotografik. Profesor, doktor habilitowany w dziedzinie sztuki filmowej. Reprezentuje nurt fotografii kreacyjnej. Studiował w Škole Vytvarnej Fotografie w Brnie, uzyskując dyplom w 1974 roku. Obecnie jest wykładowcą w PWSFTviT w Łodzi i ASP w Warszawie, oraz członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Jego kariera artystyczna rozpoczęła się w latach 70. Przełomem w jego twórczości była wystawa „Pierwsza światowa wystawa zdjęć zepsutych” w 1989 roku (Mała Galeria ZPAF w Warszawie), gdzie zaprezentował nowatorskie podejście do inscenizacji i wykorzystania koncepcji fotografii rodzinnych i anonimowych Jerzego Lewczyńskiego. Od II połowy lat 90. Prażmowski tworzył foto-obiekty, interesując się także dokumentem fotograficznym, czego przykładem jest jego książka „Biało-czerwono-czarna” (1999), opowiadająca o Polsce lat 90. Stosuje fotomontaż oraz interwencje w obraz pozytywowy, poszukując nowych znaczeń w swojej twórczości, w tym od początku XXI wieku eksperymentując z połączeniem fotografii barwnej z koncepcją dokumentu fotograficznego. Uczestnik ponad 350 wystaw fotograficznych w kraju i za granicą. Prace w zbiorach m.in.: Muzeum Sztuki w Łodzi, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Muzeum Narodowego w Warszawie, MOMA (Museum of Modern Art) w Nowym Jorku, Strieped House Museum of Art w Tokio i zbiorach prywatnych.
FRAME WORKS To cykl otwartych spotkań organizowanych przez kolektyw POLECZKI.ART, na które zapraszamy wszystkich fotografujących, którzy szukają inspiracji i wsparcia w rozwoju warsztatu. Chcemy, żeby te spotkania łączyły osoby o podobnych zainteresowaniach, abyśmy mogli wymieniać się pomysłami i uczyć się od siebie nawzajem.