Sekretarz Jednostki Samorządu Terytorialnego
Dlaczego warto studiować
Sekretarz Jednostki Samorządu Terytorialnego – dlaczego warto podjąć studia podyplomowe w Akademii Techniczno-Artystycznej?
Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego to studia podyplomowe skierowane do wszystkich osób posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunkach prawo/ administracja/ ekonomia/ zarządzanie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych uczestników studiów, Uczelnia przygotowała studia dedykowane tematyce przygotowania praktycznego do wykonywania funkcji Sekretarza w jednostkach samorządu terytorialnego.
Celem studiów jest dostarczenie uczestnikom kompleksowej, praktycznej wiedzy z zakresu planowania, zarządzania i sprawowania kontroli nad organizacją pracy urzędu jako jednostki organizacyjnej jednostek samorządu terytorialnego, kierowania zespołem pracowników oraz wykorzystania narzędzi do zarządzania i budowania strategii funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego.
Program studiów jest dostosowany do tych uczestników, którzy pełnią już funkcję Sekretarza jak również pracowników komórek organizacyjnych oraz administracyjno-prawnych, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę w tym zakresie w sektorze samorządowym. Kierunek dedykowany jest także dla osób, które mają doświadczenie jako pracownicy innych wydziałów merytorycznych jednostek samorządu terytorialnego, a chcą przekierować swój rozwój zawodowy w kierunku zarządzania organizacją i zasobami ludzkimi. Dla nich to możliwość rozszerzenia swojej wiedzy i zdobycia praktycznych umiejętności niezbędnych do rozwoju osobistego.
Studia stanowią jedyną okazję do zdobycia praktycznych kwalifikacji i przygotowania się do zatrudnienia na stanowisku Sekretarza w jednostkach samorządu terytorialnego. To także okazja do zdobycia umiejętności praktycznych w obszarze zarządzania organizacją, budowania zespołów komórek organizacyjnych, zarzadzania marką urzędu, koordynowania prac w zakresie wdrażania planów, strategii i przedsięwzięć w sektorze publicznym. Na studiach przedstawione zostaną również obowiązujące regulacje prawne obowiązujące w sektorze publicznym związane z zakresem obowiązków wykonywanych przez Sekretarza.
Atutem studiów jest kompleksowy program systematyzujący zagadnienia prawne, organizacyjne i proceduralne niezbędne do wykonywania zawodu Sekretarza w jednostkach samorządu terytorialnego, który przygotowany został przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem praktycznym w wykonywaniu zawodu w sektorze samorządowym.
Grupa docelowa dla kierunku Sekretarz w jednostce samorządu terytorialnego to absolwenci studiów wyższych, którzy:
- planują zdobyć kwalifikacje lub podnieść swoje kwalifikacje w obszarze zadań wykonywanych przez Sekretarza jednostki samorządu terytorialnego,
- chcących się przebranżowić.
Studia podyplomowe Sekretarz w jednostce samorządu terytorialnego we Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych mają na celu nabycie przez uczestników studiów wiedzy oraz kompetencji w zakresie:
- Funkcjonowania i roli samorządu terytorialnego w zarządzaniu publicznym,
- Obowiązujących regulacji prawnych w obszarze jednostek samorządu terytorialnego,
- Zarządzania zespołami ludzkimi i organizacją pracy w urzędzie,
- Zarządzania marką Urzędu,
- Tworzenia, organizowania i likwidowania jednostek organizacyjnych i pomocniczych w JST,
- Sprawowania nadzoru właścicielskiego w JST,
- Narzędzi audytu i kontroli zarządczej w sektorze samorządowym,
- Zasad przygotowania i realizacji, planów, programów i strategii w JST,
- Zasad organizowania współpracy z organem stanowiącym i wykonawczym w JST,
- Zarzadzania dostępem do informacji publicznej.
- mgr Bartosz Zawadzki (opiekun merytoryczny) – prawnik, wieloletni pracownik i były członek Kolegium RIO we Wrocławiu; praktyk administracji publicznej, wykładowca; specjalista przekształceń i likwidacji jednostek samorządowych; dyrektor finansowy spółki z udziałem JST; autor publikacji o dyscyplinie finansów publicznych.
- mgr Anna Zawadzka – ekonomistka, skarbnik JST, certyfikowana księgowa; ekspertka planowania wieloletniego, analizy budżetu i sprawozdawczości finansowej; wykładowczyni finansów publicznych i rachunkowości JST; autorka publikacji w „Finansach Publicznych” i „Wspólnocie”.
- Robert Gudowski – ekonomista i analityk biznesu, skarbnik JST; wieloletni dyrektor finansowy i główny księgowy w ochronie zdrowia; wykładowca; certyfikowany trener mentalny; absolwent MBA EY Academy of Business.
- mgr Monika Hołówka – prawniczka, ekspertka samorządu terytorialnego i gospodarki lokalnej; sekretarz JST z 20+ latami praktyki; absolwentka MBA w administracji publicznej; doradza w tworzeniu i likwidacji jednostek organizacyjnych gmin; członkini RN spółek komunalnych; urzędnik wyborczy.
- adw. Joanna Sitna Kołodziejczak – adwokatka z szeroką praktyką od 2005 r.; obsługa spółek (zwłaszcza kapitałowych z udziałem JST) i jednostek samorządowych; specjalistka nadzoru właścicielskiego w JST, przekształceń zakładów budżetowych (również medycznych), podatków w JST i dostępu do informacji publicznej.
- adw. Marcin Kołodziejczak – adwokat, stała obsługa prawna gmin i powiatów; ekspert regulacji dotyczących JST; przygotowuje i opiniuje uchwały (w tym akty prawa miejscowego); doradza organom JST; uczestniczy w procesach tworzenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych.
- mgr Katarzyna Jankowska – prawniczka z 20+ latami pracy w administracji samorządowej; audytor wewnętrzny sektora publicznego; specjalistka kontroli wewnętrznej i zarządczej, zamówień publicznych i inwestycji; kierownik Biura Kontroli i Audytu.
- mgr Kinga Pisching – absolwentka filologii germańskiej, administracji publicznej i MBA w administracji publicznej; podyplomowo zarządzanie oświatą i Lean Management; 20+ lat w edukacji publicznej; niezależna ekspertka i analityczka organizacji i zarządzania oświatą; koordynatorka projektów naukowych; mediatorka.
- radca prawny Arkadiusz Talik – prawnik finansów publicznych; doświadczenie w obsłudze jednostek sektora finansów publicznych, dyscyplinie finansów publicznych oraz nadzorze i kontroli JST; absolwent studiów doktoranckich (INP PAN); autor publikacji, organizator konferencji; wykładowca autorskich programów z prawa i ekonomii.
Program i struktura studiów
- Samorząd terytorialny w zarządzaniu publicznym
- Obowiązujące regulacje prawne w obszarze jednostek samorządu terytorialnego
- Zarządzanie marką Urzędu
- Tworzenie, organizowanie i likwidowanie jednostek organizacyjnych i pomocniczych w JST
- Audyt i kontrola zarządcza w JST
- Nadzór właścicielski w JST
- Programy, plany i strategie w sektorze publicznym
- Współpraca z organem stanowiącym i wykonawczym w JST
- Zarządzanie dostępem do informacji publicznej
- Dyplomowanie
- Łączna liczba godzin studiów: 160h
* Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szczegółowy plan zajęć opublikowanie zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Podczas realizacji zadań na uczelni preferujemy posiadanie przez uczestników własnych komputerów przenośnych do pracy z pakietem Office. Uczelnia zapewnia oprogramowanie dla uczestników studiów – pakiet office jedynie w wersji on-line.
- 80% test/projekt/test
- 15% ćwiczenie na zajęciach
- 5% aktywność na zajęciach
Opłaty za studia
W ATA to Ty decydujesz, jak chcesz zaplanować wydatki na studia!
Elastyczne płatności dla Twojej wygody
1 RATA | 2 RATY | 4 RATY | 8 RAT |
---|---|---|---|
7900 ZŁ
|
4150 ZŁ
|
2175 ZŁ
|
1135 ZŁ
|
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto.
W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
Nr rachunku PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001Zniżki
- 500 zł do 30.06.2025 r.
- 400 zł w okresie 01.07 – 15.09.2025 r.
- 300 zł w okresie 16.09 – 01.10.2025 r.
*zniżki są jednorazowe i obowiązują kandydatów na studia rekrutujących się w semestrze zimowym
- 500 zł do 31.01.2026 r.
- 400 zł w okresie 01.02 – 15.02.2026 r.
- 300 zł w okresie 16.02 – 04.03.2026 r.
*zniżki są jednorazowe i obowiązują kandydatów na studia rekrutujących się w semestrze letnim
Wszystkie opłaty prosimy kierować na niżej podane konto. W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz nazwę studiów.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
PL 60 1540 1030 2103 0004 9462 0001
Możesz zyskać nawet 550 zł dodatkowej zniżki! Program skierowany jest do kandydatów i uczestników studiów podyplomowych, którzy będą promowali Wrocławską Akademię Biznesu oraz przyczynią się do wzrostu liczby osób zrekrutowanych na studia podyplomowe lub MBA.
Szczegóły programu “Poleceni” – rok akademicki 2024/2025Pobierz
Szczegóły programu “Poleceni” – rok akademicki 2025/2026Pobierz
W ramach nowej perspektywy finansowej 2021-2027 na rozwój kompetencji i kwalifikacji za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, przeznaczonych zostanie prawie 7 mld zł. Składają się na to środki z szesnastu programów regionalnych i krajowego programu Fundusze Europejskie na rzecz Rozwoju Społecznego.
Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych jest w Bazie Usług Rozwojowych dzięki czemu możesz dofinansować swoje studia podyplomowe!
Aby uzyskać szczegóły dofinansowania skontaktuj się z odpowiednim URZĘDEM PRACY podlegającym pod Twój adres zameldowania lub skorzystaj z pomocy ZIELONEJ LINII.
Wszyscy Absolwenci oraz obecni Studenci WAB, podejmujących naukę na studiach podyplomowych otrzymują:
- rabat w wysokości 5% wartości opłaty rocznej
- brak wpisowego (opłata poza zniżką – 250 zł)
Jeżeli na Uczelni studiują w tym samym czasie osoby spokrewnione: rodzeństwo, małżeństwo, rodzice, dzieci, to każda z tych osób na czas równoległych studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
Jeżeli na Uczelni studiują osoby z tej samej firmy, to każda z tych osób na czas równoległych studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
Jeżeli na Uczelni studiują pracownicy firmy współtworzącej programy studiów podyplomowych oraz ich stali klienci, to każda z tych osób na czas studiów otrzymuje zniżkę 5% od opłaty rocznej.
* Powyższe zniżki się nie łączą.
Szczegółowe informacje odnośnie opłat, zniżek oraz harmonogramu płatności znajdują się w poniższym Zarządzeniu:
Zarządzenie nr 47 – opłaty za studia podyplomowe 2025-2026Pobierz
Zasady rekrutacji
Jak zapisać się na studia podyplomowe w ATA?
- Skompletuj dokumenty rekrutacyjne
- Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem (I – go stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich)
- Kopia dowodu wniesienia opłaty administracyjnej
- Dowód osobisty należy przedłożyć do wglądu
- Podanie o przyjęcie na studia (do wydruku w systemie IRK)
- Dwie podpisane przez Kandydata umowy o naukę (do wydruku w systemie IRK)
- Informacja do wystawieniu faktury (do wydruku w systemie IRK)
Kontakt
pokój 3/14
tel. +48 71 333 11 33
kom. +48 535 164 459
e-mail podyplomowe@wab.edu.pl
Poniedziałek – Piątek 7:00 – 15:00
KONTAKT
Centrum Studiów Podyplomowych
ul. Ostrowskiego 22, 53-238 Wrocław
pokój 3/14
godziny pracy:
- Poniedziałek: 07:00 - 15:00
- Wtorek: 07:00 - 15:00
- Środa: 07:00 - 15:00
- Czwartek: 07:00 - 15:00
- Piątek: 07:00 - 15:00
- Sobota: nieczynne
- Niedziela: nieczynne